Bank J. Safra Sarasin Ltd is a leading sustainable private bank, offering all the advantages of the Swiss banking environment together with dynamic and personalised advisory services focusing on opportunities in international financial markets. The Bank provides a high level of services and expertise when acting as investor advisor and asset manager for private and institutional clients. Financial strength, excellent client services and outstanding quality are therefore key elements of its corporate philosophy.
As an international group committed to sustainability, J. Safra Sarasin is well established through its banks in more than 25 locations in Europe, Asia, the Middle East and Latin America. A global symbol of private banking and wealth management tradition, the group emphasises security and well-managed conservative growth for its clients. At the end of December 2021 it managed total client assets of over CHF 224 billion and employed about 2400 staff, with stockholder equity of CHF 5.7 billion.
J. Safra Sarasin’s most valuable capital is its employees. They are essential to the success of the organisation, now and in the future. Their technical expertise, professional qualifications and social skills are highly valued by the Group’s clients and business partners. The success of J. Safra Sarasin depends on the enthusiasm and commitment of every one of its employees worldwide and J. Safra Sarasin is particularly keen to ensure that they are treated in a fair manner. At J. Safra Sarasin, employees are very much aware of their entrepreneurial responsibilities. The Group is an attractive employer, thanks to its clear positioning. The Group attracts first-rate applicants at its locations in Switzerland and at more than 20 further locations abroad.
Facts and figures 31.12.2021
• Stockholder equity: CHF 5.7 billion
• Total assets: CHF 42.3 billion
• CET1 ratio: 38.7%
• Assets under management: CHF 224.7 billion
• Total headcount (FTE): 2339
Culture spéciale, excellente ambiance de travail en équipe
4.0
Salaire et avantages
5.0
Style de management
4.0
Ambiance et conditions de travail
4.0
Opportunités de carrière
4.0
Employé(e) actuel(le)Durée indéterminée
19 avril 2024avril 2024
Qu'est-ce qui fonctionne bien ?
Des relations amicales au sein de l'équipe.
Des supérieurs qui vous prennent en compte et vous soutiennent.
Des horaires de travail corrects.
De bons avantages.
Quels sont les points à améliorer ?
Il serait possible d'investir un peu plus dans l'infrastructure.
Très conscient des coûts.
Traduit de l' allemand
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Je n'ai jamais travaillé ainsi
1.0
Salaire et avantages
1.0
Style de management
1.0
Ambiance et conditions de travail
1.0
Opportunités de carrière
1.0
Ancien(ne) employé(e)Durée indéterminée
18 février 2023février 2023
Qu'est-ce qui fonctionne bien ?
Rien, rien du tout ! Rien du tout ! Rien du tout !
Quels sont les points à améliorer ?
Les collaborateurs les moins qualifiés sont des chefs d'équipe. La confiance est nulle.
Si une collaboratrice porte un t-shirt à bretelles en été, par une température intérieure de 30°C, on lui dit de s'habiller (pas de contact avec la clientèle). Les climatiseurs ne sont pas souhaités, à cause des coûts.
Les collaborateurs en place ne peuvent pas tutoyer les nouveaux, ce n'est pas souhaité par l'instance supérieure.
Je n'ai jamais travaillé dans un tel environnement.
Traduit de l' allemand
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Would certainly win the "unusual place to work" award
2.0
Salaire et avantages
5.0
Style de management
1.0
Ambiance et conditions de travail
1.0
Opportunités de carrière
4.0
Employé(e) actuel(le)Durée indéterminée
22 novembre 2021novembre 2021
Qu'est-ce qui fonctionne bien ?
Depends on your luck, some teams are nice to work for and some are not. The work culture is completely different in Geneva, Basel or Zurich.
Quels sont les points à améliorer ?
Disastrous handling of the pandemic period. The only bank that obliges all the employees to come to the office. Lack of trust and constant climate of fear.