Incident Manager
Date de publication :
15 août 2024Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Luxembourg
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
The Incident Managers are responsible for promptly identifying and addressing incidents that could disrupt banking operations, such as system outages, security breaches, or data integrity issues. This role involves coordinating incident response efforts, managing communication with stakeholders, conducting post-incident analysis to determine root causes, and implementing preventive measures to enhance the resilience of banking systems. The Incident Managers' role is essential in maintaining the trust and reliability of critical financial services.
As a member of the Availability Management team in charge of Incident, Problem and Service Level management, split between Luxembourg and Geneva, you will assume key Incident Management responsibilities.
YOUR MISSION
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Identify and classify incidents, such as system outages, service disruptions, service degradation, or security breaches
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Prioritize incidents based on their impact and urgency (or other parameters such as client or risk impact), ensuring the most critical issues are addressed first
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Act as a central point of contact for incident communication and coordination among different T&O teams
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Determine when to escalate incidents to higher levels of management or support, as needed
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Develop and implement incident response plans and procedures to efficiently resolve issues
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Keep stakeholders, including end-users and management, informed about incident status and resolution progress
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Conduct post-incident analysis to identify the underlying causes and suggest preventive measures
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Maintain detailed incident records, including the timeline of events and actions taken during incident resolution
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Review incident management processes and practices to enhance response and recovery capabilities
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Provide regular reports on incident management performance, including incident trends and response times
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Help other support teams in keeping incident backlog at a reasonable level
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Manage stakeholder expectations and ensure transparency throughout the incident lifecycle
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Ensure proper documentation of incident resolution details, including lessons learned
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Analyze incident data to identify trends and areas for improvement
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Propose and implement changes to prevent recurring incidents and enhance incident resolution efficiency
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Ensure that incident management activities align with SLAs and meet service delivery expectations.
YOUR PROFILE
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3 + years’ experience in IT incident management, preferably in a large, complex organization. This experience should include managing and resolving IT incidents, coordinating with other teams, and communicating with stakeholders.
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Bachelor’s degree in Computer Science, Information Technology, or a relevant field. Master degree is a plus.
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Be familiar with the ITIL lifecycle, including incident management and problem management
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Experience with incident management tools and technologies, such as incident management software, service desk software, and monitoring and logging tools.
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Knowledge in banking domain is an advantage.
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Ability to manage and coordinate the response to IT incidents, including assessing the impact, identifying the root cause, and implementing solutions
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Good analytical minds to understand the cause and effect of different situations
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Strong communication and interpersonal skills, with the ability to effectively interact with stakeholders at all levels of the organization in French and English
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Ability to analyze data and metrics to drive data-driven decision making
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Understand incident impact and the business risk of incidents
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Incident managers must possess basic ITSM skills and have a good understanding of ITIL best practices.
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.