Business Risk Manager - Technology & Operations
Date de publication :
20 août 2024Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Luxembourg
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
As part of Lombard Odier Technology and Operations Services (Europe) Business Risk Management function, your role is to work with the local CRO and key stakeholders to identify, assess, manage and mitigate Operational Risks.
A key focus will be to manage and deliver risk remediation activity across key risks (Processing, Information, Technology, Cybersecurity…), liaising with stakeholders to ensure appropriate risk mitigation activity is decisioned, coordinated and executed. Your function will cover all key domains assured by LO-T&OS (IT, Operations, HR, Logistic…).
YOUR ROLE
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Identify and support measures to manage and mitigate risks across Technology and Operations to a level acceptable to the senior management.
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Work with the business areas to define appropriate risk reduction and mitigation actions and activities while meeting the business need.
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Partner with all areas of the business, Operations and IT and business partners on risk remediation related projects.
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Support discussions and provide guidance in managing risk remediation efforts.
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Monitor, track, document and report on risk remediation activities.
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Support the team and function heads with the execution of the agreed Risk and Control Self-Assessment plan.
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Strongly Collaborate with the Lombard Odier Group first line of defense and local CRO/DPO on implementing and improving risk management processes and controls.
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Embed a supportive Risk culture across all functions within Technology & Operations by promoting and supporting a culture of high sensitivity to risks.
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Monitor the effectiveness of the first line operational risk controls and risk profile.
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Improve the existing key risk and performance indicators (production, analysis and escalation) and the associated risk appetite levels.
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Support the risk monitoring methodology and plan.
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Act as “Outsourcing Officer” and monitor, review and follow-up on all outsourced activities.
YOUR PROFILE
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Master degree or equivalent.
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Minimum 5 years’ experience in risk management (or similar control function).
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CISA, CRISC; CISM, CISSP or ITIL certifications will be appreciated.
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Excellent command of the general standard operational risk management processes with a focus in the Operations and IT risk management domains.
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Excellent oral and written communication skills in French and English.
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Ability to deal with stakeholders at all levels.
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.