Payment Specialist
Date de publication :
28 janvier 2025Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Geneva
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
As part of our Technology & Operations unit, and more specifically within the Operations department, in an environment of constant technological and regulatory change, we are looking to strengthen the Payment Transactions department. You will join a team of nine people responsible for controlling and executing transfer orders.
YOUR ROLE
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Process account closures accurately and promptly to adhere to regulatory requirements and internal policies, ensuring smooth account management transitions for clients.
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Analyze, control, and execute various types of incoming payments, including client incoming funds, bank-to-bank transfers, and manual entries, to manage cash flows effectively and maintain accurate financial records.
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Analyze, control, and execute different types of outgoing payments, such as customer payments, bank-to-bank transfers, standing orders, QR payments, managing pending LSVs, and processing DTA/CSV/SAP files, to facilitate seamless and secure fund transfers.
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Manage the bank's various mailboxes efficiently, responding to inquiries and requests from internal clients in a timely and professional manner to provide excellent customer service and support.
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Process management fees accurately and in compliance with established guidelines to ensure correct billing and financial reporting.
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Handle the issuance and collection of checks diligently to facilitate payment transactions and maintain financial integrity.
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Manage broadcast and analyze requests from Business Process Outsourcing (BPO) partners for changes in correspondent relationships, ensuring smooth communication and operational efficiency.
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Conduct investigations and resolve pending reconciliations related to outgoing payments, incoming funds, and correspondent fees meticulously to uphold financial accuracy and resolve discrepancies promptly.
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Actively participate in IT projects, contributing insights and expertise to drive successful project outcomes and enhance operational systems for improved efficiency and effectiveness
YOUR PROFILE
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Professional Maturity from a business school or CFC
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Experience 3 to 5 years in banking operations, more specifically to payments (SWIFT, SIC, EUROSIC, SEPA)
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Ability to maintain strong knowledge of SWIFT messages
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Work effectively in a team, be flexible and dynamic
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Demonstrate excellent communication skills and respect
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Exhibit resistance to stress
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Display strong time management and prioritization skills
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Possess excellent analytical and critical skills
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Implement improvements and innovation (new ideas or methods to execute certain tasks)
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Be proficient in French and English (level B2 or above), with other languages as a plus
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.