Junior Compliance Officer - Group Compliance Control Room
Date de publication :
25 avril 2025Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Geneva
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
The Group Compliance Control Room (GCCR), part of the Compliance Unit of Lombard Odier, is responsible for the Group’s Conduct framework, which includes: the monitoring of market abuse, the management of conflicts of interest and the oversight of personal account dealing. The GCCR’s daily activities are very varied and include a mix of controls, analysis, investigations and advisory as well as staff awareness through the provision of training.
YOUR ROLE
As Junior Compliance Officer of the Group Compliance Control Room, your tasks will include:
-
Monitoring of securities transactions and processing of alerts of possible market abuse (insider trading, market manipulation), including investigations using a wide set of resources (internal documents, market data, social networks);
-
Monitoring of staff financial transactions to detect breaches of our internal directives and possible conflicts of interest with the Bank, its clients or another counterparty;
-
Approving and providing advice on personal and professional situations of employees (external activities, personal relationships, gift management, exception requests) to prevent and manage possible conflicts of interest;
-
Conducting oversight of the activities of other Group entities to ensure adequate consolidated supervision, and serving as a central contact point for all GCCR matters;
-
Drafting and maintaining internal policies and procedures, as well as e-learning and live training, within the GCCR topics perimeter;
-
Ensuring adequate documentation and reporting of all activities so that information is complete, understandable and accurate.
YOUR PROFILE
-
A university degree or comparable studies or equivalent in working experience in the financial industry sector;
-
1-2 years’ experience in the financial services industry in a Compliance, Audit or Risk department (or other similar control functions), preferably in the Private Banking sector;
-
Basic knowledge and understanding of financial markets, financial instruments and investment products;
-
Proficiency in office software (Excel, Word, PowerPoint) and ease with modern technology;
-
Analytic mind, capable of dealing with numbers and large volume of data, as well and reading and analyzing long texts;
-
Socially comfortable and able to handle difficult conversations with demanding counterparts;
-
Strong eagerness to learn, solution oriented and proactive “hands-on” approach;
-
Fluent in both French and English, capable of expressing him/herself in either language both orally and in writing. Any other language would be a plus;
-
Experience with market abuse monitoring tools or the process of alerts would be a plus;
-
Knowledge of the Swiss and European market conduct rules regulatory framework would be a plus (Swiss Financial Infrastructure Act and Ordinance, FINMA Circular 08/2013, European Market Abuse Regulations, Swiss Financial Services Act and European MiFID2 frameworks);Trustworthy, discreet, organized and flexible;
-
Residence in Switzerland.
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.